Recenzie: „Insurgent" - Veronica Roth

Titlu: Insurgent

Autor: Veronica Roth

Anul publicării: 2012

Seria: Divergente Universe

Categoriadistopie, dragoste, ficțiune tineri, adulți

Număr pagini: 444





Descriere:


O alegere devine un sacrificiu.
Un sacrificiu devine o pierdere.
O pierdere devine o povară.
O povară devine o bătălie.
O singură alegere te poate distruge!

O singură alegere te poate transforma radical – sau te poate distruge. Însă fiecare alegere e urmată de consecințe. În timp ce facțiunile din jurul ei sunt cuprinse de neliniște, Trios Prior continuă să-i salveze pe cei pe care îi iubește – și pe ea însăși – , căutând răspunsuri la întrebări sfâșietoare despre durere și iertare, identitate și loialitate, politică și iubire.

Pentru Tris, ziua inițierii ar fi trebuit să reprezinte o victorie și să fie sărbătorită alături de cei din facțiunea aleasă; în schimb, ea se sfârșește cu orori de nedescris. Războiul bate la ușă, iar conflictele dintre facțiuni și ideologii se extind cu repeziciune. În vremuri de război, se formează tabere, se dezvăluie secrete, iar alegerile devin irevocabile și dure. Transformată de propriile sale decizii, dar și de durerea sufletească și de sentimentul de vinovăție, Tris încearcă să-și accepte Divergența, chiar dacă nu știe ce îi rezervă viitorul.

Insurgent, continuarea bestsellerului Divergent, ne oferă o poveste tulburătoare de iubire, plină de răsturnări de situație, cu decizii sfâșietoare și dezvăluiri emoționante...

Părerea mea:

În primul rând, țin să menționez că aceste păreri sunt subiective, așa că, în ciuda faptului că eu vă recomand unele cărți și pe altele, nu, vreau să decideți voi dacă vă place sau nu cartea, cel puțin din descrierea pe care v-am lăsat-o mai sus.

Sinceră să fiu, mi-a plăcut mult mai mult primul roman al seriei, Divergent.

Am citit Insurgent cu o oarecare plictiseală. A fost și în această carte foarte multă acțiune, dar, de data aceasta, acțiunea pe care ne-a prezentat-o autoarea, mi-a displăcut.

În carte, este prezentat războiul dintre facțiuni, alianța unora dintre ele cu altele. Recunosc că, la un moment dat, chiar nu am mai înțeles ce scop aveau cei care atacau sau cei care erau atacați; poate și pentru că, nu am vrut să fiu foarte atentă la detalii, deoarece, citind primul volum, am observat că mă atrage mai mult relația dintre Tris și Four (Tobias), relație pe care nu am mai găsit-o la fel de strânsă în Insurgent.

Într-adevăr, cei doi îndrăgostiți se protejează unul pe altul în fiecare moment, dar mi s-a părut că deja se transformă într-o dramă relația lor.

Și în Divergent au murit destul de mulți oameni, dar nu prea am dat atenție acestui detaliu, fiind atrasă mai mult de Tris și Tobias. Însă, în Insurgent, deja mi s-a părut exagerat faptul că au murit foarte mulți oameni...

Alt lucru care nu mi-a plăcut și pe care l-am considerat oarecum penibil: în momentele în care Tris pățea ceva, “inevitabil” trebuia să apară Tobias ca să o salveze. Nu zic că nu e ok că prin aceste fapte, autorul ne evidențiază sentimentele de teamă că unul dintre ei o să pățească ceva, dar...mi se pare prea clasică ideea pentru un bestseller. Însă, fiecare vede lucrurile din alt punct de vedere.

Mi se pare că am vorbit până acum mai mult despre partea negativă, așa că, o să vă prezint și partea pozitivă pe care am extras-o din carte.

Tocmai pentru că nu au fost foarte multe momente frumoase între cei doi îndrăgostiți, am fost curioasă să văd cum se desfășoară relația lor. Chiar m-am surprins de câteva ori dând câteva pagini pe care nu le citisem, doar ca să văd dacă apare vreun dialog între ei.

Au mai fost câteva momente în care am fost destul de curioasă să văd ce va urma, dar nu atât de bune încât să le menționez aici.

Așa că, sunt puțin dezamăgită că nu mi-a plăcut atât de mult pe cât voiam să îmi placă Insurgent. Poate am avut așteptări prea mari, având în vedere că Divergent mi s-a părut genială și că, până și criticii literari au lăudat cartea.

Însă, dacă ați citit Divergent, e clar că merită să citiți și al doilea volum, pentru a afla ce se va întâmpla în continuare. Sper ca vouă să vă placă și vă sfătuiesc să încercați să o înțelegeți (în cazul în care sunteți în situația în care sunteți prea plictisiți ca să mai fiți atenți la detalii).

Poate că vouă o să vă placă, având în vedere că avem gusturi diferite. Deci, dacă vă decideți să citiți cartea, vă urez lectură plăcută!

Citate:
  • “Oamenii sunt alcătuiți din straturi și straturi de secrete. Crezi că-i cunoști, că-i înțelegi, dar motivele lor îți sunt întotdeauna ascunse, îngropate adânc în inimile lor. Nu-i vei cunoaște niciodată cu adevărat, însă, uneori, hotărăști să ai încredere în ei.



Mai sus v-am lăsat și trailerul filmului realizat după cartea Insurgent. Vizionare plăcută!


Rating:


2 gânduri frumoase:

  1. Am vizionat filmul si e frumos.. Cat despre carte nu ma atrage deloc si nu am mai citit nici volumul al treilea am vazut doar filmele...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am văzut și eu filmul și mi-a plăcut, însă cartea, deloc! Bine, poate n-am fost eu foarte atentă la detalii, dar știu că nu m-a prins, așa că n-am mai citit volumul al 3-lea.

      Ștergere

Un produs Blogger.