Recenzie: „De vorbă cu Emma" - Vitali Cipileaga


Autor: Vitali Cipileaga

Anul publicării: 2015

Categoria: dezvoltare personală

Număr pagini: 150

Editura: Bestseller


Descriere:


Cine am fi noi fără dragoste? Cum ar fi dragostea fără noi? Într-o lume a iubirii și a poveștilor de viață, Emma, femeia rebelă și inocentă în același timp, care caută răspunsuri la propriile întrebări. O ajută să le găsească Greg, bărbatul creator și omul ei de încredere, alături de care trăiește bucurii și dezamăgiri, redate în dialoguri și reflecții.

Lângă el, ea e caldă ca o ploaie de vară sau rece ca un sloi de gheață. Conflictul pe muchie generează trăirile femeii – ale Emmei, și, implicit, ipostazele în care ea ripostează sau încheie armistiții. Cu siguranță însă, nu există o altă cale de mijloc decât dragostea.

– Mă iubești?– Mai mult ca niciodată.– Și totuși pleci?– Da! Pentru că mă lași să fac asta.

Citind De vorbă cu Emma, reușești să trăiești împreună cu personajul propria ta poveste de viață. Emma te provoacă să găsești calea spre sufletul tău și te cheamă într-o lume în care liniștea, nebunia și iubirea adevărată sunt un tot întreg. Fie că ești femeie și o înțelegi, fie că ești bărbat și cauți calea spre inima ei, ai nevoie de răspunsuri. Le găsești în dialoguri și printre rândurile scrise de el sau trăite de ea.

Părerea mea:

O carte care te ajută să te regăsești, să înțelegi semnificațiile iubirii și să apreciezi fiecare moment pe care viața ți-l oferă…

Auzisem foarte multe despre carte, însă nu știam exact ce conține. Ei bine, se pare că are în centru povestea Emmei și al lui Greg și o mulțime de învățături despre dragoste. Este o carte dedicată atât femeilor, cât și bărbaților, care te îndeamnă să fii mai blând, mai atent și mai calm.

Cartea îți transmite o căldură aparte, lăsându-ți mintea să zboare prin locuri în care nu ai mai ajuns până atunci. De ce zic asta? Pentru că te face să vezi unele lucruri diferit, să vezi o situație și din alte perspective și să gândești rațional și, totodată, cu inima.

Povestea în sine nu m-a impresionat, cu Emma chiar neputând să mă regăsesc. Mi s-a părut că de multe ori a fost oarecum dramatică, iar conversațiile lor erau mereu atât de profunde. Mi-a plăcut acest lucru, însă cred că ar fi fost interesant să ni se prezinte viața lor mai detaliat, nu să fie formată numai din câteva dialoguri pline de însemnătate.


Și totuși, interesant a fost că, după fiecare conversație, erau și câteva rânduri alcătuite din gândurile personajelor, acestea fiind de cele mai multe ori legate despre frumosul sentiment de iubire.


Cartea este plină de citate, vă zic. Aș fi făcut poză după fiecare pagină, pentru că erau rânduri scrise cu lucruri pe care poate că le-am gândit și eu odată, doar că nu le-am exprimat.


Mie cartea mi-a oferit încredere, m-a făcut să mă simt frumoasă și specială, fapt ce l-am găsit impresionant. De ce mi-a oferit atâta încredere? Deoarece m-a convins că fix când te aștepți mai puțin întâlnești persoana cu care te vei simți împlinit. Deși ne amăgim atât de des pentru faptul că suntem singuri, ar trebui să ne gândim că, undeva, poate departe sau poate mai aproape decât ne-am fi putut imagina, stă persoana potrivită pentru noi.

De asemenea, am realizat că fiecare relație îți oferă ceva, de la amintiri până la lecții de viață. Deși în unele relații apare suferința, ar trebui să ne focusăm atenția pe momentele frumoase pe care le-am petrecut împreună, pentru că, cu fiecare relație avută, ajungem să ne dăm seama ce vrem cu adevărat de la persoana de lângă noi.


Emma mi-a dat într-un fel impresia că își pune fericirea în persoana iubită, fapt ce nu mi s-a părut tocmai bun. Eu una consider că persoana de lângă tine trebuie să-ți ofere momente de bucurie, dar nu în măsura în care această bucurie să depindă de toată viața ta. Astfel, în cazul în care te-ai despărți de persoana respectivă, nu-ți vei pierde și fericirea.

Am mai realizat că trebuie să oferi, ca să dobândești. De ce să aștepți de la persoana iubită să-ți ofere lucrurile/sentimentele pe care le vrei? Încearcă să le oferi tu primul și, mai apoi, vei realiză că, împlinind dorințele persoanei de lângă tine, ți le vei îndeplini în același timp pe ale tale.


Totodată, este pus în evidență faptul că primordiale sunt sentimentele, banii find doar mijloace prin care reușim să ducem o viață comodă. Nu trebuie să punem banii pe primul loc, deoarece, când ne vom vedea singuri, aceștia nu vor mai avea nicio importanță.


Mi-a plăcut și faptul că scriitorul a găsit curajul de a expune ce înseamnă pentru el dragostea. Mie una îmi e greu să dau semnificații iubirii/fericirii, însă se pare că scriitorul nu are această problemă, ba chiar reușește să ne prezinte gândurile lui într-un mod călduros.

Au fost și vreo 2-3 pagini în care s-a vorbit despre mame, iar, ca de obicei, m-am lăsat sensibilizată de acest subiect. Citatul de mai jos l-am găsit atât de intens, încât m-a lăsat fără cuvinte. De asemenea, și mama a rămas fără cuvinte, când i l-am arătat:


Certăm mamele care și-au părăsit copiii de mici, dar nu certăm copiii care uită de mame când se fac mari.


Totuși, cartea nu s-a ridicat la nivelul așteptărilor mele, având în vedere că în ultimul timp mulți oameni au stat de vorbă cu Emma. Lipsa acțiunii în sine pot să zic că m-a deranjat, dar și faptul că nu s-a pus accentul mai mult pe personaje. Este o lectură plăcută, dar care credeam că o să-mi ofere mai multe.

De vorbă cu Emma este o carte frumoasă, care te ajută în regăsirea de sine, care te face să trăiești sentimente inedite alături de personaje și îți oferă lecții de viață. Odată cu parcurgerea ei, simți că sufletul tău pereche este mai aproape, că va veni ziua în care vei trăi viața mult dorită, iar dacă deja ai găsit persoana alături de care vrei să îmbătrânești, îți va oferi puterea de care ai nevoie în a păstra relația la fel de pură și frumoasă. Vă îndemn să citiți cartea, mai ales dacă sunteți dispuși să descoperiți semnificațiile iubirii!


Dacă vă decideți să citiți carea, vă urez lectură plăcută!

Citate:
  • Atitudinea are efectul unui bumerang. Totul se întoarce după cum iubești, îți pasă și asculți.
  • Sunt oameni care îți vor oferi răspunsuri fără să le ceri. Pe ei să îi ții cel mai aproape. Sunt oameni care vor cere de la tine răspunsuri în plus. De ei să te ferești cel mai mult.
  • Dacă pleci, nu te mai uiți în urmă. Pentru că dacă te uiți, îți aduci aminte. Iar amintirile întotdeauna aduc regrete. Și atunci când regreți te întorci.
  • Mai bine să încerci, decât să nu știi cum este. Mai bine să trăiești, decât să aștepți. Pentru că ceea ce nu avem la timp, devine o dorință consumată.



Rating:

N-am putut să îi ofer mai mulți fluturași, deoarece n-a fost excepțională, ci doar mi-a oferit momente de relaxare și multe citate de notat.



Book Trailer:



Dacă vreți să comandați cartea, o găsiți aici, pe site-ul Librex.ro. Eu le mulțumesc din suflet pentru ocazia de a citi această carte minunată și vă îndemn să comandați cu încredere de la ei!


10 gânduri frumoase:

  1. Recenzia e minunatăăă! De fiecare dată când faci recenzia unei cărți, aceasta apare pe lista mea!
    Fericirea nu constă numai în iubire. Bine, şi ea este un lucru foarte important, dar nu ne putem baza mereu pe acest sentiment. Mai sunt multe lucruri care ne pot face fericiți şi împliniți!
    Totuşi nu mi-ar pica bine dacă aş sta într-o casă cu 16 pisici. :)))))
    Te pup, suflet frumos! Lecturi minunate să ai! ^.^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Haha, să știi! :)) Dar, într-adevăr, fericirea nu constă numai în iubire, de multe ori constă și în lucruri mici, dar importante pentru noi. Mă bucur mult să văd că îmi apreciezi recenziile, înseamnă enorm de mult pentru mine.
      Te pup dulce, draga mea! Lecturi frumoasee! :*

      Ștergere
  2. Foarte frumoasa recenzia!La cat mai multe lecturi inspirate si recenzii despre carti minunate! O seara frumoasa!:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos. La fel și ție și bine ai venit pe blog! >:D<

      Ștergere
  3. Haha, funny thing, eu m-am regăsit în Emma atât de mult :) Îmi plac personajele dramatice şi realiste, mă regăsesc foarte des în acestea. Sunt deacord cu faptul că ar fi trebuit să fie expus mai îndetaliat viaţa peronajelor, uneori toate acele "explicaţii" de după dialoguri mă plictiseau...

    Recenzia mea: https://lllrainbowlllblog.wordpress.com/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hihi, asta mă duce cu gândul la cât de diferit percepem cărțile sau în ce măsură ne regăsim în ele. Mă bucur că tu ai reușit să te apropii mai mult de Emma.
      O să mă uit imediat și peste recenzia ta. Până atunci, lecturi frumoase în continuare și o seară frumoasă! >:D<

      Ștergere
  4. Și această carte o am, am primit-o, altfel n-aș fi cumpărat-o! :) Cred că e OK de citit într-o zi relaxantă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, bine zis "ok". Nici eu n-aș fi cumpărat-o, dacă nu o primeam. M-am bucurat totuși de citatele drăguțe. :D

      Ștergere

Un produs Blogger.