Top 10 cărți citite în 2016

Topurile sunt cu adevărat o provocare pentru mine, pentru că îmi e greu să clasific niște cărți atât de diferite și unice! Inițial mă gândeam să fac un top 5, dar când am văzut câte cărticele s-au adunat pe lista mea, mi-am zis că-i imposibil să-l limitez doar la 5 lecturi. 


O să vă zic pe scurt ce mi-a plăcut la fiecare în parte, iar link-ul către recenzie îl puteți accesa dând click pe titlul cărții:



N-am putut să aleg între cele două, pentru că se află cam în aceeași arie: comice, adolescentine, dar încărcate de o profunzime aparte.

9. Castelul de sticlă – Jeanette Walls


O poveste originală, ce nu are termen de comparație. Atât în timpul ei, cât și atunci când o termini, ajungi să meditezi asupra anumitor aspecte ale vieții și să-ți dai seama că familia nu ți-o alegi.

8. Trenul orfanilor – Christina Baker Kline


O lectură minunată, o poveste inedită, un amalgam de sentimente...

7. Mănâncă, roagă-te, iubește – Elizabeth Gilbert

O carte care nu-i pentru oricine, dar care e scrisă pentru toată lumea. E excepțional să vezi evoluția unui personaj care, prin călătorie, ajunge să se regăsească.

6. Hoțul de cărți – Markus Zusak


Când în sfârșit am citit și eu această carte, m-am întrebat ce am făcut atâta timp de n-am citit-o. Este o carte genială, scrisă orginal și captivant și cu o poveste uimitoare...

5. Lupii trecutului. Sofia & Marat – Natașa Alina Culea


E minunat cum încă poți rămâne anorat într-o carte, indiferent cât de mult timp a trecut de când ai citit-o. Ei bine, eu mă regăsesc uneori punându-mă în pielea Sofiei și impunându-mi astfel un caracter puternic.

Ah, iar de Marat și acum sunt îndrăgostită! E o poveste minunată, pe care am simțit-o încă de la prima pagină și care m-a făcut să mă îndrăgostesc de un personaj atât de autentic și frumos.

*Sorry, dar nu pot să aleg între cele două, iar cum sunt scrise de aceeași autoare, mi-am permis să le pun pe același loc*

4. Eleanor and Park – Rainbow Rowell


O carte ce mi-a depășit cu adevărat așteptările, m-a făcut să trăiesc alături de personaje și mi-a oferit o poveste de dragoste dintre doi adolesenți inedită.

3. Drumul către libertate – Yeonmi Park


O carte care m-a transpus într-un univers al sacrificiului și al suferinței și care m-a învățat să apreciez libertatea, la adevărata ei valoare.

2. Cel care mă așteaptă – Parinoush Saniee


O carte dureros de adevărată, dar incredibil de frumoasă... 

1. Printre tonuri cenușii – Ruta Sepetys


Cea mai intensă carte pe care am citit-o; deși e extrem de dureroasă și de cutremurătoare, cu siguranță merită citită, căci dragostea și bunătatea sunt de fapt sentimentele care predomină.


Trebuie să recunosc că 2016 a fost un an grozav, în ceea ce privește cărțile! Nu numai că am citit destul de multe, în comparație cu câte citeam până acum (50 de cărți), ci am avut parte și de unele absolut minunate.


Ca un mic bonus, uitați ce am primit astăzi de la Librex:


*o cărticică, ceiuc, catalogul cărților publicate la Editura Librex Publishing în sezonul toamnă-iarnă, un semn de carte și ciocolatăăă*

M-au surprins cu adevărat cu acest cadou (care venise și foarte drăguț împachetat), așa că le mulțumesc din suflet pentru tot!


Uff, asta-i ultima postare pe 2016. *lacrimă* Nu știu de ce, dar îmi pare rău că-i ultima. Evident că anul care vine se anunță unul pliiin de postări, căci vreau să fiu și mai aproape de voi. Nu pot decât să vă urez distracție plăcută la revelion, un an nou fericit, plin de realizări și încărcat de iubire și veselie!



21 gânduri frumoase:

  1. Omgg, ce top drăguț! Ar trebui să fac şi eu unul, dar va fi foarte greeeu, cum ai spus şi tu.
    ,,Printre tonuri cenuşii" îşi merită locul. ♡_♡
    Vaii, ce drăguți sunt cei de la Librex! Un cadouaş minunat! Să te bucuri de el! ❤

    Lecturi frumoase, Roxi! Să ne citim cu bine în 2017! ^.^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hihii, cu siguranță își merită locul. Uff, multă baftă, o să ai nevoie! :))

      Știuuu. Îți mulțumesc! Asemenea, Daria, pupicei! *.*

      Ștergere
  2. Wow, chiar ai realizat un top fain. Văd numai cărți bune pe acolo, și pe multe dintre ele vreau și eu să le citesc, chiar dacă le am sau nu. Hoțul de cărți e un must! De atât de mult timp zic că o citesc... :( La fel zic și de Printre tonuri cenușii. Anyway, e foarte fain să ajungi la final de an și să vezi că ai avut parte de un an livresc bun. Voi face și eu un top 10 probabil, dar la început de 2017. Saaau, poate voi apuca soon, dar nu cred. hehe! 2017 it shall be! *hugs*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aaah, trebuie neapărat să citești cele două cărticele. Ambele se învârt în jurul aceleiași teme - Hitler, Stalin, război, chestii - și trebuie să te pregătești puțin emoțional înainte să le citești, că se lasă cu lacrimi. :)) Da, să știi că e super sentimentul. Oricând îl vei posta, abia aștept să-ți văd topul!

      Huugs! >:D<

      Ștergere
  3. Wow!!! Ce top frumos! O parte dintre carti le am si vreau sa le citesc si eu iar unele sunt pe lista pentru 2017.
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! :D Sper să ai ocazia să le citești, sunt toate deosebite. La mulți ani, sper să ai parte de un an minunat! *.*

      Ștergere
  4. Ce-i drept, am regăsit și eu câteva căricele pe care le-am citit, dar cu siguranță „Printre tonuri cenușii” rămâne preferata mea ^-^

    Sărbători fericite! <3

    xx

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daa, cartea asta te marchează atât de mult încât inevitabil devine preferata ta. La mulți ani, Diana, pupici! ^.^

      Ștergere
  5. foarte frumos topul. Cartea Printre tonuri cenusii o sa ajung si in topul meu de anul acesta. Ai avut un an plin de lecturi frumoase. Iti doresc un 2017 cu si mai multe carti superbe. Pupici :* !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! ^^ Hihii, ce mă bucur să văd că multora le-a plăcut atât de mult cartea asta. La fel, Gabriela, sper să ai parte numai de bucurii și de lecturi minunate, pupici! :*

      Ștergere
  6. O doamne cat de frumos...un articol pe care l-am citit cu drag..ca si celelalte deasemenea...apreciez mult ca m-ai mentionat in articolul anterior...inseamna mult penntru mine..un an nou plin de bucurii si cu cat mai multe postari deosebite <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți mulțumesc, Cătălina! <3 Nu puteam să nu te menționez, și pentru mine a însemnat mult mesajul tău.

      La mulți ani! Un an nou minunat, încărcat de bucurie și iubire! *.*

      Ștergere
  7. De când zic și eu că citesc „Printre tonuri cenușii” oh.. sper să ajung și la ea anul ăsta. Și „Drumul către libertate” mi-am mai cumpărat-o în 2016, dar încă nu am citit-o... Oricum, mă bucur că ai avut parte de atât de multe cărți bune și spor la lectură! ^_^
    P.S: Felicitări pentru tot ce scrii și pentru sponsori, văd că ai mai „crescut” de când n-am mai fost eu activă prin blogosferă :3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A, încă ceva: îți recomand „Darul lui Jonas” dacă nu ai citit-o, am terminat-o de curând și mi-a plăcut atââât de mult! Și cred că ți-ar plăcea și ție :D

      Ștergere
    2. Îți mulțumesc, Angela, într-adevăr am mai făcut rost de ceva sponsorizări și sunt foarte bucuroasă să văd cum încet-încet evoluează blogușorul!

      Ah, trebuie neapărat să le citești pe amândouă. A doua poate nu-i chiar pe placul tuturor, dar mie mi-a plăcut foarte mult, însă "Printre tonuri cenușii" sigur te va mișca într-un fel sau altul, e imposibil să n-o facă. :))

      Chiar era pe lista de cărți din capul meu. Zic din capul meu pentru că am mai văzut-o pe net și îmi spuneam că aș vrea s-o citesc. Am văzut filmul și mi s-a părut super, dar asta nu mă împiedică să citesc și cartea, mai ales că nici nu prea mai știu ce s-a întâmplat în film. :)) Mulțumesc pentru recomandare, pupiceei și un an bestial îți doresc! <3

      Ștergere
    3. Și eu am citit-o după ce am văzut filmul (prima oară când am văzut filmul înainte să citesc cartea) și am citit oricum cartea cu mare drag :3
      Mulțumesc, un an frumos și plin de lecturi și ție! >:D<

      Ștergere
    4. Hihii, înseamnă că trebuie să o citesc și eu neapărat, și așa n-am mai citit de ceva vreme ceva de genul ăsta.

      Mulțumeesc! ^.^

      Ștergere
  8. Oh, atâtea cărți bune într-o singură postare, overwhelming. Am și eu ”Zece respirații scurte” și încă n-am citit-o, îmi cam pierdusem interesul în ea, dar acum c-ai menționat-o parcă vreau să mă apuc de ea cât mai curând. De asemenea, am vrut să citesc ”Printre tonuri cenușii” de multă vreme și sper să ajung la ea anul ăsta.
    Spor la citit în 2017! ^.^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, te înțeleg. Și eu am cărți de care am fost entuziasmată atunci când mi le-am luat, dar de care parcă nu mai am chef acum. Totuși, sper să o citești și să-ți placă. Cât despre "Printre tonuri cenușii", trebuie neapărat să o citești, e superbă!

      Spor și ție, pupici! *.*

      Ștergere
  9. Foarte frumoase cartile! De unele am auzit de altele nu. Iti doresc un an plin de veselie si cat mai multe carti bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, la fel îți doresc și eu, Larisa! Sper să ai parte numai de realizări și împliniri! >:D<

      Ștergere

Un produs Blogger.