Recenzie: „Zbor frânt" - Crystal Chan



Titlu: Zbor frânt

Autor: Crystal Chan

Anul publicării: 2015

Categoria: ficțiune, dramă, adolescenți

Număr pagini: 224





Descriere:

Este normal să păstrezi tăcerea și să existe secrete în familie atunci când te naști în aceeași zi în care îți moare fratele. Așa se întamplă cu Jewel, o fată în vârstă de doisprezece ani, care trăiește într-o casă a tăcerii și a secretelor, însă un băiat nou-venit în orașul ei din Iowa ar putea s-o ajute să găsească raspunsurile, în ciuda avertismentelor bunicului ei că acesta este o „fantomă“, un spirit malefic. Nimic nu contează. Doar Bird contează. Dar el a zburat departe.

Părerea mea:

Ce m-a determinat să citesc această carte a fost faptul că personajul principal s-a născut în aceeași zi în care i-a murit fratele. Mi s-a părut foarte interesantă ideea, deoarece mi-am dat seama că această carte se va baza pe sentimentele de confuzie ale personajului principal, Jewel.

Ea trăiește într-o familie foarte superstițioasă, care crede în spirite. Drept pentru care, când Jewel s-a împrietenit cu un băiat pe nume Bird, bunicul ei l-a respins imediat, crezând că este un spirit rău; ca să mă fac mai înteleasă, bunicul i-a spus fratelui lui Jewel, când era mai mic, că el poate zbura, așa că, l-a poreclit Bird. La o vârstă foarte fragedă, băiețelul a crezut cu adevărat că poate să zboare, așa că s-a aruncat de pe o faleză și a murit.

Dar, fix în acel moment, s-a născut Jewel..însă lucrurile nu mai erau la fel de frumoase ca înainte; părinții se gândeau numai la Bird, Jewel nu era băgată în seamă de către ei, iar bunicul ei stătea închis în casă și nu vorbea.

Astfel, Jewel își expune sentimentele de confuzie: oare să se bucure pentru că cel puțin ea trăiește sau să se simtă vinovată pentru că s-a nascut odată cu moartea fratelui ei?

După cum spuneam și mai sus, într-o seară face cunoștință cu un băiat nou venit în orașul ei natal și ajunge să-și destăinuie și cele mai adânci taine. Însă, oare a avut prea multă încredere în el? Cine este el, de fapt, și ce are de gând să facă cu prietenia dintre ei?

Ei bine, eu mi-am pus aceste întrebări pe parcursul cărții, fapt ce m-a determinat să nu las cartea jos din mâini, insistând să aflu adevărul.

Am intrat destul de repede în pielea personajului, deoarece și eu am un frate, iar gândul că el ar fi putut să moară, când eu m-am născut, mă înfricoșează. Astfel, am înțeles de ce Jewel își petrecea majoritatea timpului pe faleza unde fratele ei a prins aripi către abis, încercând să afle cât mai multe despre caracterul lui și, de ce nu, să comunice cu el.

Cel mai mult mi-a plăcut la această carte faptul că este plină de mister; majoritatea personajelor au un secret pe care, la un moment dat, ajung să ni-l împărtășească.

Bunicul lui Jewel mi-a captat cel mai mult atenția: oare de ce nu vorbește? Își petrece tot timpul în casă sau asta e impresia pe care ne-o dă?

Având atâtea întrebări al căror răspuns eram sigură că o să-l aflu la un moment dat, am terminat cartea într-o singură seară.

Zbor frânt este o carte care îți dă aripi și îți permite să zbori către lumi diferite, aterizând în mijlocul unei povești pline de mister.

Vi-o recomand cu inima deschisă, asta dacă sunteți pregătiți să fiți martori la o astfel de poveste.

Dacă vă decideți să citiți această carte, vă urez lectură plăcută!


Citate:
  • “Este incredibil cât de diferit percepem lucrurile. De pildă, cineva ar putea spune: “acesta este cerul”, pe când altcineva: “o, nu, e casa spiritelor, cu toate că s-ar uita la același lucru.
  • În viață nu există coincidențe. Este un mod mai elegant de a spune că atunci când stă scris ca anumite lucruri să se întâmple, oricât de misterios, de nebunesc sau de imposibil ar părea, tot vor avea loc.
  • “Secretele pot fi mai grele decât un rucsac plin cu cărămizi.

Rating:


0 gânduri frumoase:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.