Crăciunul în cărți - Ce citim de Crăciun?

Pentru că se apropie Crăciunul, vin cu câteva sugestii de cărți numai bune de citit lângă brad, alături de o ciocolată caldă și cu o pătură pufoasă pe voi. 


Eu le-aș face cu mare drag cadou cititorilor din viața mea, fiind tematice, însă vă recomand chiar să vi le faceți cadou singuri, căci nimic nu-i mai frumos decât o carte magică, de Crăciun, în această perioadă.

Multe dintre cărți nu le-am citit, drept pentru care, dacă vreți să vedeți descrierea exactă a cărții, vă invit să apăsați pe imaginea fiecărei cărți pentru a ajunge la aceasta. De asemenea, cartea Poveste de Crăciun o veți vedea în mai multe ediții, fiind atât de populară, prin frumusețea sa.



Și, fără a ne mai lungi, haideți să ne aventurăm în lecturile crăciunisticeși să ne bucurăm de ele:

1. Editura Nemi

Această editură este dedicată în special copiilor, însă, pentru a nu uita de copiii din noi, ne putem răsfăța cu astfel de cadouri. Iar, dacă aveți copii, cu atât mai mult, vă recomand să aruncați un ochi peste căricelele propuse de această editură:



2. Editura Nemira

Iată însă că și Editura Nemira a publicat o carte de Crăciun, ce mi se pare cadoul ideal pentru o persoană curioasă, dornică de a afla lucruri noi și de a călători peste tot prin lume. Fiindcă sărbătoarea de Crăciun este diferită în fiecare colț al pământului, putem afla, cu ajutorul acestei enciclopedii, zeci de informații interesante despre cultura fiecărei țări, în ceea ce privește nașterea lui Iisus Hristos. Mi se pare un cadou bun atât pentru copii, cât și pentru adulți.
De asemenea, editura vine cu o carte din literatura americană, ce vă va încânta prin povestea de dragoste pe care o prezintă.



3. Editura Arthur

Această editură mereu m-a încântat și mi-a oferit momente de relaxare și bună voie, prin cărțile pe care le are. Sunt cărți ușor de citit, frumos scrise și care te fac să te afunzi în lectură, până uiți de tot ce te înconjoară. Paginile și coperțile au o calitate foarte bună, din punctul meu de vedere, lucru care te determină să citești cu și mai mare drag cartea. De asemenea, majoritatea cărților sunt ilustrate, deci va fi un deliciu să le parcurgeți.



4. Editura Humanitas

O altă editură dragă mie, care mă surprinde de fiecare dată prin coperțile cărților pe care le promovează, dar și prin conținutul acestora. Cu siguranță recomandate adulților, având un limbaj mai greoi, nu sunt tocmai cărți cu specific de Crăciun, însă te duc cu gândul la iarnă, la frig, la zăpadă, așa că am ținut să le includ în această listă, mai ales pentru că aduc în lumină subiecte interesante.


5. Editura Corint/Leda

Cărțile de la această editură cred că vor face orice copil să se îndrăgostească de lectură, fiind atât de jucăușe, colorate și cu povești numai bune de citit/ascultat în această perioadă magică a anului. De asemenea, editura vine si cu o propunere pentru adolescenți, Lumina iubirii”, care vă va încălzi sufletul prin povestea ei.



6. Editura Epica

O editură ce, raportându-mă la conținutul cărților sale, este perfectă pentru adolescenți, abordând subiecte de actualitate, în ton cu vremurile în care trăim. Și totuși, am ales să includ și cartea Printre tonuri cenușii”, deși acțiunea are loc în cel de-al Doilea Război Mondial și nu are niciun fel de legătură cu sărbătoarea de Crăciun sau cu iarna plină de râsete, de zurgălăi ori de fapte bune. Coperta însă mă duce cu gândul la frig, la iarnă și mă emoționează, iar conținutul, cu atât mai mult, fiind o poveste tristă, pe care trebuie să fii puternic ca să o parcurgi, dar care, pentru mine, e una dintre cele mai frumoase pe care le-am citit. Așadar, nu m-am putut abține și am inclus-o aici, însă vă recomand să citiți descrierea ei înainte de a o face cadou, pentru că nu este pentru toată lumea. De asemenea, puteți citi recenzia mea, aici.



7. Editura Rao

O editură de la care citeam foarte mult când eram mică și care mi-a rămas cumva, în suflet, vine și ea cu câteva propuneri care mai de care mai frumoase, care te îndeamnă la a simți din plin sărbătoarea de Crăciun. Vom întâlni în cartea "Crăciun la New York" și câteva rețete delicioase, așa că e un cadou inedit pentru cei pasionați de gătit, și nu numai.



8. Editura Litera

Această editură nu se lasă mai prejos, și vine la rândul ei cu câteva sugestii minunate de cărți, majoritatea ilustrate atât de frumos, încât te fac să te pierzi în ele și să ai impresia că timpul s-a oprit în loc. De asemenea, vine cu un volum de poezii de-al lui George Coșbuc, care e un deliciu de parcurs lângă sobă ori lângă bradul de Crăciun, dar și cu un volum din seria Hercule Poirot, cu care Agahta Christie ne încântă și ne invită să-i deslușim misterul.



9. Editura Trei

Și pentru că nu se putea o listă de cărți fără cele de la Editura Trei, vin cu două propuneri de care cu siguranță ați mai auzit. O carte care te invită parcă la aventură și la copilărie și o carte ce conține trei povești scrise de trei autori contemporani, ce te invită într-un univers adolescentin, încărcat de dragoste.





Bonus:

Dacă vreți să faceți un cadou inedit iubitorilor seriei „Harry Potter”, puteți comanda de pe Okian edițiile ilustrate ale primelor trei cărți, în engleză (Dacă le comandați pe toate trei, aveți o mică reducere). Deși au un preț destul de ridicat, compensează faptul că, cei cărora le veți face acest cadou, vor fi mai mult decât încântați.





Acestea au fost sugestiile mele, iar, după acest articol, vă spun sincer că îmi vine să cumpăr toate cărțile de mai sus, să mă pun în pat și să citesc pănă mă ia somnul. O să-mi potolesc însă această dorință și o să citesc o singură carte (poate două). 


Voi ați citit vreo carte din cele prezentate? Ce ați adăuga pe listă? Aștept cu nerăbdare comentariile voastre! Până atunci, lecture minunate vă doresc!


                                        Cu drag,


4 gânduri frumoase:

  1. Woow, m-am bucurat să văd titluri ca Poveste de iarnă și Printre tonuri cenușii pe aici. Chiar sunt niște cărți superbe. Am mai citit câtve dintre cele enumerate și mi-au plăcut, însă am adăugat și câteva pe lista de citit, anume cărțile lui Matt Haig, Zile de Crăciun, Țara zăpezilor și Crăciun la New York (pe care am mai văzut-o și în engleză și mi se pare cea mai GENIALĂ chestie ever!!)

    Multe lecturi geniale și Crăciun fericit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar și eu, în timp ce făceam articolul, mi-am adăugat câteva cărți pe listă, iar la cele ale lui Matt Haig râvnesc de anul trecut. Cât despre "Crăciun la New York", într-adevăr, pare interesantă și cred că ar fi super relaxant să citești o astfel de carte în periaoda sărbătorilor.

      Mulțumesc frumos, Oni! ^.^ Îți doresc un crăciun fericit și călduros, alături de cei dragi! >:D<

      Ștergere
  2. Eu de Crăciun am citit Domnișoara Christina de Eliade. Strigoi și țânțari și moarte și dracul. He he he. Desigur, ar fi superficial să limitez cartea la atât. E mult mai mult. Recomand.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah, am citit-o și eu și, acum că mi-ai spus că ai citit ceva de la Eliade, mi s-a făcut un dor de cuvintele lui! Trebuie să mai citesc și eu ceva de la el, îmi place foarte mult stilul lui. :D

      Lecturi frumoase în continuare, Simina! ^.^

      Ștergere

Un produs Blogger.