Recenzie: „Atlasul frumuseții” - Mihaela Noroc


Titlu: Atlasul frumusetii
Autor: Mihaela Noroc
Anul aparitiei: 2017
Categoria: inspiratie, carte ilustrată
Număr pagini: 352
Editura: Humanitas
Mihaela Noroc a călătorit în peste 50 de țări, fotografiind femei din toate mediile sociale. Demersul tinerei românce a devenit faimos în întreaga lume și s-a transformat într-o carte de succes publicată în mai multe limbi.Această colecție impresionantă de portrete și povești e o pledoarie pentru demnitate, diversitate, autenticitate și mai ales pentru puterea de a accepta și descoperi frumusețea din noi și din ceilalți.


Părerea mea:


Un atlas deosebit, o inspirație, un concept extraordinar, o carte cu care mi-am clătit ochii și sufletul...



Cu Mihaela Noroc, autoarea acestei cărți, am luat prima oară contact pe pagina de Facebook, The Atlas of Beauty (vezi aici), unde am observat că postează fotografii cu chipuri de femei,  de toate vârstele, cât mai diverse, în descriere regăsindu-se aproape de fiecare dată și povestea femeii respective și, bineînțeles, țara în care era realizată fotografia. Când am descoperit pagina, am stat să mă uit la aproape toate imaginile postate și nu mi-a venit să cred peste ce proiect minunat am putut să dau. Iar când am aflat că pozele sunt făcute de o româncă, nu mi-am mai încăput în piele de fericire și mândrie.



Mihaela Noroc a avut curajul de a călători în atâtea țări și inspirația de a fotografia atâtea chipuri care poate altfel ar fi trecut neobservate. Cum precizează și în carte, ea își alege modelele nu numai după frumusețea evidentă, ci și după starea pe care le-o transmit femeile și, de multe ori, după ochii lor expresivi.

Atlasul este alcătuit din 500 de portrete ale unor femei din peste 50 de țări, alături de imagini aflându-se povestea din spatele acelor chipuri. Atlasul este alcătuit din multe poze pe care le veți găsi și pe pagina de Facebook, însă veți fi surprinse și cu alte portrete. Sinceră să fiu, chiar și dacă era alcătuit numai din pozele de pe această platformă de socializare, aș fi cumpărat atlasul, pentru că mi se pare că-mi înfrumusețează camera. Iar, atunci când îl deschid, pentru o doză de inspirație, simt că mă pierd în paginile lui și mă trezesc holbându-mă la naturalețea și puritatea acelor suflete.



Frumusețea poate fi descrisă în atâtea moduri, și, totuși, nu cred că are o definiție. Pentru fiecare înseamnă altceva și, de multe ori, nu avem nevoie de cuvinte pentru a o exprima. Pur și simplu o simțim, o contemplăm și ne bucurăm de ea.

Faptul că Mihaela Noroc a reușit să exprime, prin intermediul fotografiilor sale, ceea ce cuvintele nu pot, mi se pare demn de lăudat și de apreciat! Cu ajutorul ei, reușim să vedem frumusețea dincolo de culoarea pielii, de naționalitate ori de religie, lucru care ne unește și ne face să realizăm cât de divină și minunată poate fi diversitatea.



În fiecare femeie fotografiată de Mihaela am reușit să găsesc ceva frumos, iar faptul că autoarea a încercat de fiecare dată să surprindă naturalețea lor, m-a surprins într-un mod foarte plăcut.

Dacă nu sunteți convinși să cumpărați această carte, vă invit, ba chiar vă rog, să intrați pe pagina The Atlas of Beauty și să apreciați munca acestei românce inventive și frumoase. Eu sunt bucuroasă să susțin acest proiect și abia aștept să apară continuarea lui.



Dacă vreți să vedeți conceptul de frumusețe prin ochii Mihaelei Noroc, să vă minunați ochii cu fotografiile create de ea și să faceți cunoștință cu poveștile de viață a unor femei din atâtea culturi diferite, vă recomand din toată inima să cumpărați, să simțiți fiecare părticică din el și să vă bucurați de acest atlas realizat cu atâta dedicare și dragoste!


Dacă vă hotărâți să achiziționați această carte, sper să vă servească drept inspirație 
și să vă înflorească sufletul la fiecare portret în parte!





Îi mulțumesc autoarei pentru ocazia de a mă afunda în acest univers pur, frumos și divin 
pe care l-a creat și îi urez mult succes în continuare!



Rating: 5/5


10 gânduri frumoase:

  1. da, chiar vreau cartea asta :)
    am doi baieti si mi se pare o idee buna sa o am in casa, sa vada femeia asa cum este ea naturala, nu doar in revistele glossy :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce frumos, chiar cred că și-ar forma o percepție cât de cât diferită despre frumusețea unei femei. :)

      Sper să o achiziționezi cât mai curând și să vă bucurați toți de ea! ^~^

      Ștergere
  2. Fix asa am dat si eu peste proiectul Mihaelei, prin pagina de pe Facebook, acum destuul timp si la fel am patit si eu, am stat si m-am uitat la tot ce era postat pana la momentul respectiv. Am si vazut atlasul, si in romana si in engleza, in librarii si chiar as vrea sa fac rost de el, indiferent in care limba, mi se pare un proiect superb!
    Felicitari pentru recenzie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ahh, n-ai cum să nu rămâi fascinat încă din primul moment de proiectul pe care Mihaela a reușit să-l creeze. M-aș bucura să știu că ai făcut rost de una dintre cărți, pentru că merită cumpărată, simțită și admirată!

      Îți mulțumesc! Lecturi frumoase și spor în tot ce faci! >:D<

      Ștergere
  3. Și eu am aflat prima dată de Mihaela Noroc de pe pagina ei de Facebook, mi s-a părut asemănătoare puțin cu Humans of New York pentru că în spatele fiecărui chip, știe foarte bine să transmită o poveste și o expresivitate extraordinară.
    Și acum când merg la Cărturești îi mai răsfoiesc din când în când Atlasul :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hihii, știu, și mie îmi place să mai răsfoiesc din când în când atlasul, căci e o adevărată sursă de inspirație și de energie bună.

      O zi veselă îți doresc, hugs! >:D<

      Ștergere
  4. Este chiar foarte dragut atlasul, multumesc pentru recomandare!

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.