The Royal Portuguese Reading Room, Rio de Janeiro, Brazil - Impunere și maiestuozitate #librariesaroundtheworld

Real Gabinete Portugues De Leitura din Rio de Janeiro (Brazilia) are cea mai mare și valoroasă colecție de lucrări ale scriitorilor portughezi din afara Portugaliei, conținând 350.000 de volume.


Instituția a fost înființată în 1837 de un grup de 43 de imigranți portughezi, refugiați politici, pentru a promova cultura în comunitatea portugheză.

Camera este complet acoperită de cărți, multe dintre ele fiind rare lucrări datate încă din secolul al XVI-lea.


Clădirea actualului sediu central, proiectată de arthitectul portughez Rafael da Silva e Castro, a fost ridicată între anii 1880 și 1887 în stilul Neo-Manueline.

Librăria este cunoscută pentru design-ul său Neo-Manueline, care evocă stilul gotic-renascentist, ce prospera în timpul descoperirilor portugheze. – Modern Met


Interiorul de asemenea urmărește stilul Neo-Manueline, acest lucru observându-se în coperțile de lemn ale cărților, dar și în memoriale. Pe tavan se găsesc un frumos candelabru și o lucarnă de fier, aceasta din urmă fiind primul exemplar al unei astfel de arthitecturi din Brazilia. Pe hol putem găsi un frumos monument din argint, fildeș și marmură (Altarul Patriei/ the Altar of the Motherland).


În iulie 2014, biblioteca a fost poziționată pe locul patru în lista celor mai frumoase 20 de biblioteci din lume, conform Time Magazine.

Surse de inspirație: aici și aici


Unde se găsește și când se poate vizita?

Librăria se găsește pe strada Rua Luís de Camões, 30 Centro (Rio de Janeiro) și se poate vizita de luni până vineri, de la ora 09:00 până la ora 18:00.


Ce îmi inspiră mie biblioteca?


O bibliotecă impunătoare, ce îmi dă un sentiment aparte. Dacă celelalte două biblioteci despre ca v-am vorbit până acum (vezi aici și aici) mi se păreau elegante și delicate, aceasta se află la polul opus. Este ca un parfum puternic cu care te dai atunci când te simți încrezător în propriile forțe, atunci când ești gata să ieși pe ușă și să înfrunți toate obstacolele care se ivesc în fața ta.

Deși biblioteca mi se pare întunecată, candelabrul atârnat de tavan luminează atât cât să dea o notă de mister întregii încăperi.


Este genul de bibliotecă în care aș citi o carte pe ascuns, genul de zonă interzisă, în care te furișezi într-o seară și în care descoperi magia ce se află înăuntrul cărților.

Cu siguranță mă voi aventura în această bibliotecă dacă voi avea ocazia să ajung în Rio de Janeiro. Mi se pare un must-see!

Vouă ce vă inspiră biblioteca? Ați vrea să o vizitați și voi?


4 gânduri frumoase:

  1. Doamnee, e superbăă! Arată atât de frumooos❤❤ atâtea biblioteci minunate sunt în toată lumeaa, mă bucur aşa mult că ți-a venit ideea de a împărtăşi cu noi nişte locuri aşa superbe pe care oricine le adoră! ^-^
    Lecturi plăcute, Roxi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Știuu, arată minunat! Oh, mă bucur să văd feedback așa pozitiv de la cei din jur, am observat că mulți sunt încântați de articolele de genul ăsta și, ce-i drept, și mie îmi e drag să le scriu. :D

      La fel și ție, Daria, pupiceei! *.*

      Ștergere

Un produs Blogger.