Cum să NU mai spui că nu ai timp să citești

Nu am timp să citesc” – O afirmație din ce în ce mai des auzită, pe care o percep ca pe un pretext de a da vina pe altcineva, și anume pe timp.

Obișnuiam să o spun și eu la un moment dat, dar mi-am dat seama că e doar o scuză a celor care nu-și doresc cu adevărat să facă un lucru. Am învățat să-mi asum responsabilitatea că nu sunt suficient de organizată atunci când spun de fapt că „nu am timp” și astfel, aflând cauza care mă determina să nu citesc, am reușit să găsesc și soluția.

Ajungând în prezent în punctul în să găsesc soluția și să reușesc să mă bucur de citit în fiecare zi, vin aici cu câteva sfaturi, care sper că te vor ajuta și pe tine:


1. Asumă-ți responsabilitatea și nu mai pune toată greutatea în cârca timpului

Odată cu conșientizarea faptului că tu ești pionul principal în acest joc contra timpului, îți poți da seama că ține numai de tine să faci ceva ce îți dorești și nimic nu te va împiedica în drumul tău către câștig. Faptul că nu reușești să citești denotă că nu ești o persoană suficient de organizată și că nu ți-ai făcut curățenie în priorități. Așadar, asumă-ți vina, încearcă să evoluezi în direcția asta și nu mai arunca toată vina pe timp.




2. Setează-ți un obiectiv zilnic

Cred foarte mult în proverbul repetiția e mama învățăturii și aici mi se pare că se potrivește de minune. Creează-ți o rutină în care să incluzi și cititul, setează-ți un obiectiv zilnic, în funcție de preferințeAstăzi voi citi 30 de pagini/Astăzi voi citi primul capitol din cartea care stă de atâta timp pe birou/Astăzi o să mă relaxez timp de o oră cu o carte. Îți recomand chiar să îți notezi acest obiectiv într-o agendă, alături de celelalte obiective ale tale din ziua respectivă (de preferat să-ți notezi cu o seară înainte), pentru că vei fi mult mai determinat să tai și acest task de pe listă. Dacă vei duce la bun sfârșit în fiecare zi acest obiectiv, cu timpul va intra în rutina ta și îți va veni mult mai ușor să vezi cititul ca pe ceva obligatoriu în acțiunile tale.



3. Trezește-te mai devreme

Știu că e mai greu cu trezitul de dimineață, dar, cum probabil ai mai auzit deja, face minuni! Sunt atât de multe beneficii în trezitul de dimineață, însă cele pe care le găsesc cele mai importante în ecuația în care ne aflăm noi sunt faptul că avem timp să facem mult mai multe lucruri și faptul că ne oferim mult mai mult timp nouă. Dacă știi că în mod normal ar trebui să te trezești la ora 09:00 ca să ajungi într-un anumit loc, trezește-te la ora 08:00 și acordă-ți timp. Bea un ceai/o cafea, fă-ți un compliment o dată ce te-ai trezit și savurează cartea pe care de atâta timp voiai să o citești. Știu că nu e ușor să faci acest pas, când patul te cheamă să-i mai ții puțin companie, însă oferindu-ți timp să faci lucrurile care-ți plac, vei vedea că vei avea o liniște interioară nemaipomenită și vei fii pregătit să ai în continuare o zi extraordinară.



4. Profită de timpul mort

Fie că e vorba de o coadă la care ești nevoit să stai, fie că aștepți autobuzul sau că ești în metrou, mi se pare momentul potrivit să citești, cu atât mai mult dacă ești mereu pe grabă sau simți că nu-ți ajung cele 24 de ore ale zilei. În loc să stai pe telefon sau să te uiți pe pereți, profită de acest timp și lasă-ți ochii și sufletul să se bucure de o carte. De asemenea, adu-ți aminte cât timp pierzi dând scroll pe telefon și gândește-te încă o dată dacă cu adevărat nu ai timp să citești.



5. Nu uita că în rutina oamenilor de succes, cititul este o prioritate

Dacă vei urmări discursurile motivaționale ale oamenilor de succes, puțini sunt cei care vor omite să-ți spună că în drumul către succes un loc important ar trebui să-l aibă cititul. Dacă îți vei spune mereu că nu ai timp să citești, te vei limita singur, îți vei pune singur o barieră în drum și nu te vei lăsa să evoluezi. Așa că încearcă să-ți ușurezi mintea și să-ți permiți să ai întâlnire cu o carte în fiecare zi, căci vei vedea că fiecare întâlnire va fi una deosebită și utilă din toate punctele de vedere.



Aș putea să mai insist pe subiect, însă eu sper că ți-am dat impulsul de care aveai nevoie, pentru că mai departe totul va ține de tine. Dă-ți timp să te cufunzi în lumea cărților și vei vedea că propria ta lume va deveni una mai luminoasă și mai încărcată de însemnătate! 

Lecturi frumoase îți doresc!

20 gânduri frumoase:

  1. Excelent articolul. Multumesc mult pentru sfaturi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-a placut articolul, multumesc mult pentru sfaturi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Un articol minunat, mulțumesc mult!

    Am început să pun în aplicare sfaturile pe care le-ai dat, însă din nefericire, prea puține le pot duce la îndeplinire...
    În fiecare dimineață mă trezesc la 7, pt școală, și dacă mă trezesc mai devreme, e prea devreme. Orele le termin la 2, 3 ore se duc pe teme și învățat, una pe curățenie, și alta pentru masă, etc.., și uite așa se duce ziua...
    Însă, în pofida tuturor lucrurilor astea, datorită sfaturilor tale, am reușit, totuși, să mă motivez să citesc mai mult!
    Mulțumesc!
    ����

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te înțeleg în totalitate, e destul de greu să te organizezi și să simți că le-ai făcut pe toate, probabil ziua ar trebui să aibă mai mult de 24 de ore ca să ai sentimentul ăsta. :))

      Mă bucur însă foarte mult să aud că te-au ajutat sfaturile mele, pentru cărți trebuie să ne facem mereu puțin timp! :D

      Te îmbrățișez și mult spor la citit și cu tot ce faci!

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult pentru comentariu! Am în plan un blog nou, însă voi anunța la acel moment unde mă puteți găsi! >:D<

      Ștergere
    2. Big like pentru tot ceea ce faci :X

      Ștergere
    3. Multa bafta cu noul proiect ;)

      Ștergere
    4. Mulțumesc mult pentru gândurile frumoase, Gabriela și Silvia! Vă îmbrățișez cu drag!

      Ștergere
  5. Multumesc pentru articol si toate informatiile oferite! Foarte bune, apreciez mult!

    Am ajuns aici de pe PortalulTauTV.net

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, mă bucur că ți-au fost de folos!
      O să mă uit și eu la articolele de pe site-ul de care ai zis. :D

      Ștergere
  6. Super content, big like pentru tot ceea ce faceti ;)

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.